Alla inlägg under maj 2008

Av Sabina - 7 maj 2008 10:43

Idag har vi varit i stallet och tränat att träffa hästarna!Lite läskiga är dom, dom är ju så stora.Cymraes & Mowgli verkar vara på bättringsvägen. Mindre snor och mindre svullna vid ganacherna. En riktigt envis förkylning!!! Emma vill börja rida Cymraes igen! Det gick ju så himla bra, med två felfria blåbärshoppningar på raken. Det ska bli jättevarmt i helgen, upp emot 25 grader. Det är bra mot förkyningen, sol på kroppen och gräs gör nog susen hoppas jag. Vi var och hejade på laget i söndags när dom var i Vingåker och hoppade.  Ingen placering tyvärr, men dom var jätteduktiga. 

Av Sabina - 6 maj 2008 14:35

Snart ska jag lämna in mitt däck till bilen som det är 9 hål i!Som tur är så har vi fått en egen däck Kalle här inne i Ärla, kanon.Då slipper man ju åka så långt, det är ju alltid skönt.Härlig bild tycker jag! Jag älskar ju solen. Den är för Wilmas marsvin Tussilago som dog inatt. Troligen cancer. Ett verkligen älskat marsvin, så vi har sorg här hemma idag :( Men som sagt, solen är för Tussilago!

Av Sabina - 6 maj 2008 06:53

Här kommer en bild på Chira och hennes nya "storesyrra" Nova. Dom trivs superbra ihop och det syns verkligen.

Av Sabina - 6 maj 2008 06:44

Igår fyllde barnens kusin 10 år. Vi hade hundarna med så Coya fick lite social träning. Hon tyckte det var superkul! Cindra och hon busade runt på deras inhägnade baksida hela tiden. Förutom när dom satt under bordet och väntade på att det skulle trilla ner godsaker. Coya visste direkt hur man gjorde, måste finnas i generna. Tidigare på dan fick dom springa lösa på en vall vid stallet, också uppskattat. Jag tog också en liten promenad i skogen, så Coya skulle på springa bland blåbärsriset, spännande! Hon träffade också en stor häst, lite läskig, men det blir hon snart van vid, stallhund som hon kommer bli. Nej, frukost, utfodra hundar, stall, dusch och sen iväg till arbetsförmedlingen kl. 10. 

Av Sabina - 5 maj 2008 06:43

Jag säger bara det! DATORERBra att ha när dom funkar, annars vet jag inte.Tyvärr så har alla mina mailadresser försvunnit!!Snälla skicka ett litet mail till: nysaters@spray.seSå jag får tillbaks adresserna. Magnus ska titta på en ny dator på ons el tors. Så länge får jag hoppas på att den här inte stängs av, som den håller på med. Jag får skriva fort.Jag kan inte uppdatera hemsidan, för han har tagit ur allt ur datorn :(Men jag vill gärna visa en bild på Charlie "Rasmus" och hans nya polare Basse! Dom verkar trivas bra ihop. Och Rasmus verkar trivas bra i sin nya familj, jätteskönt. 

Av Sabina - 3 maj 2008 20:10

Kul med datorer! Nu har våran dator krachat, så nu kan jag inte uppdatera hemsidan förrän vi antingen lagat eller köpt ny :(  Sitter nu på barnens dator. Man behöver förstoringsglas för att se texten!Hittade en söt bild på Cindra och Chira. Chira har nu flugit till Kiruna och allt gick bra. Hon är så duktig våran lilla Chira. Saknar henne! Våran plan är att åka upp till henne på semestern och hälsa på. Ska bli mycket spännande! Magnus vill gärna ner i gruvan också, jag är inte lika pigg på det.Nu ska Magnus ha datorn, så det är bara att flytta på sej ;) 

Av Sabina - 2 maj 2008 13:59

Igår flyttade Charlie eller Rasmus som han heter nu.Idag flyttade Chira till Kiruna, hon ska flyga. Dom åkte för ca 20 min sen.Så nu är det bara Coya kvar, som ska stanna. Blir tomt för henne nu.Hon och Cindra får busa, så det går nog bra. 

Av Sabina - 1 maj 2008 09:42

Nu har första valpen flyttat till sitt nya hem. Chips var först ut.Hans nya familj kom igår kväll och hämtade honom. Han tog det med ro och var helt avslappnad när dom åkte.Hoppas första natten gick bra!Nu sitter jag och väntar på att Charlies "Rasmus" nya ägare ska komma.Vi har hafr gårdshundsträff här i Ärla. Det var jättetrevligt, med många hundar och människor. Emma hade gjort en tipspromenad som var mycket populär.Cindras helsyster var där, Sittac`s Ebba (annan kull). Väldigt roligt att träffa henne. Sen var mina valpars halvsyster, Akleja där också. Samma pappa, Toragårdens Chippe.

Presentation

Omröstning

Hur många valpar får Cindra?
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 11
 12

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards