Alla inlägg under mars 2008

Av Sabina - 29 mars 2008 14:50

har dom fått idag! Mycket uppskattat kan jag intyga! Dom sprang omkring och lekte, men sen somnade dom och sov en bra stund. Allt går sin gilla gång här. Hästarna är förkylda båda två (smittat varandra). Så ridningen för Emma ligger lite på is. Kommer igen sen när dom är friska. Hon ska låna en ponny att tävla i laget med, så hon har att göra ändå. Idag blir det kalops till middag, fick skicka iväg Emma till Konsum för att köpa grädde och lagerblad. Magnus och Wilma är på stan och klipper sej. Trött är man ju som vanligt, så jag längtar tills ikväll då man får utan dåligt samvete slänga sej i soffan och äta godis, det är ju LÖRDAG! Skönt, imorgon ställer man om klockan, då blir det ljust länge på kvällen. Skönt för Emma som kommer hem sent från skolan, då hinner hon rida när det är ljust.

Av Sabina - 24 mars 2008 11:10

Nu är det 3 veckor sen dom små liven kom! Dom växer så det knakar. Leker med varandra och med oss. Biter i allt. Börjar få små sylvassa tänder.Börjar förstå vad en tidning är till för, undrar om det är medfött?Börjar bli små personligheter. 

Av Sabina - 21 mars 2008 10:09

Idag är valparna 18 dagar och har börjat så smått göra sina behov på en tidning. Det missas en hel del, så tvättmaskinen går varm. Igår fick dom smaka på lite annat än Cindras mjölk, det blev succe`.Chips och Coya var först på det. Chips tänkte äta upp hela min hand hi hi.Charlie och Chira var inte lika glupska, men det var gott tyckte dom.Ikväll ska vi på det igen! Häftigt att dom tyckte det var så gott.

Av Sabina - 19 mars 2008 19:25

Nu har Coya fått ett fint rött tygkoppel av sin matte, Wilma.Nu får hon bara vänta tills hon blir stor nog att gå ut på promenad.Nu börjar dom gå med alla benen och några har förstått vad man har svansen till. Ser jätteroligt ut! Dom börjar leka lite smått med varandra och tyghunden Goliat. Dom försöker bita i allt, Cindras lår till exempel. Igår var jag och Wilma till Enköping och köpte hundmat till Cindra.Äntligen fick hon sina efterlängtade revben.

Av Sabina - 14 mars 2008 12:26

Idag har jag ändrat bilderna på hemsidan. Tog lite tid, men nu är det klart, blev faktiskt ganska nöjd. Ta en titt vet jag! Idag kommer Chippes matte och hälsar på sina barnbarn, det ska bli kul att visa upp dom små för henne. Jag och Wilma har bakat kladdkaka och muffins. Det känns som att det är våran tur att bjuda på fika nu, när Cindra skulle paras blev det mycket fika hos Chippe. Jag har det som en regel när det kommer folk på besök när vi har valpar, att vi fikar först så Cindra hinner bekanta sej först, innan vi kikar på valparna. Det är ju hennes små bäbisar, där klampar man inte in hur som helst, man får visa hänsyn. Nu känner ju Cindra Chippes matte mycket bra, men vi håller på fikareglerna ;) Bilden tycker jag är mysig! Det är Chips som är lite trött.

Av Sabina - 13 mars 2008 20:05

Idag öppnade Chips sina ögon och tittade på mej. Jag blev inte förvånad när det var han som var först. Dom andra är på väg att öppna sina, så imorgon tittar dom nog på mej dom med. Vi får se. 

Av Sabina - 12 mars 2008 21:00

Nu kommer det lite huvudbilder på valparna. Dom är nu 9 dagar gamla. Vi väntar med spänning på att dom ska öppna ögonen.   Cindra har en VÄLDIG aptit, hon äter till och med marsvinsbajs direkt ur buren.

Av Sabina - 9 mars 2008 11:15

Här är det lugnt som vanligt! Dom äter och sover.Nu har dom dubblat födelsevikten och lite till.  Dom som ligger med huvudena mot varandra är th Charlie och tv Coya.Mysig bild tycker jag! 

Presentation

Omröstning

Hur många valpar får Cindra?
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 11
 12

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards