Alla inlägg under juli 2008

Av Sabina - 31 juli 2008 15:31

Idag har jag legat och rensat ogräs hela dan, jätteskönt med 33 grader i skuggan! Ja, ja, man slipper ju sola solarium iallafall ;) När man kliver innanför dörren börjar  barnen tjata om att dom vill till stranden, pust. Det får vänta en liten stund. Måste svalka hjärnan först.
 

Av Sabina - 29 juli 2008 16:52

Igår började Cindra löpa, ingen överraskning eftersom jag märker det på henne 1 månad innan. Exakt 5 månader efter att valparna föddes.Coya är det fullt ös på, alltid upplagt för bus och lek. Cindra är nästan alltid med på noterna.  31:a augusti börjar Coya på valpkurs i Strängnäs. Det bli Wilma som går med henne. Samma helg ska vi vara hundvakt åt Rasmus, Coyas brorsa. Det ska bli jätteroligt! 

Av Sabina - 27 juli 2008 07:38

I fredags kom vi hem från Duse Udde. Sorgligt att åka därifrån, det var en jättemysig camping och vi hade jätteroligt där. Det var en varm hemresa med ca 31 grader utan AC i bilen. Det var helt ner-vevat hela vägen hem, 28mil.Vi hade regn ett par dar, men sen blev det jättevarmt och klarblå himmel  tisdag, onsdag, torsdag och fredag. Mycket bada för barn och hundar. Härliga klippor med underbar utsikt över Vänern.  Minigolf, boul och en tur in till Säffle också. Jag lyckades komma ihåg att ta lite kort också, kommer några här.

Av Sabina - 18 juli 2008 22:02

Nu har vi ÄNTLIGEN semester! Vi åker iväg en vecka med husvagnen.Imorgon bitti bär det iväg. Först till stallet och göra klart där.Nu i säng, så man orkar köra hela vägen till campingen.Glad sommar på er!! 

Av Sabina - 13 juli 2008 07:38

Idag ska vi åka på welsh utställning i Salsta, Stora Sundby som publik.Både Emma och jag är stora welshfans. Speciellt mountain & cobbarna!Inte konstigt att vi har två stycken hemma ;) Coya håller för fullt på med att byta ut sina tänder. Vi har lyckats hitta tre stycken. Framtänderna är klara. Där har hon fått fina nya. Vi tränar kontaktövningar med henne och hon har blivit riktigt duktig. "HIT" sitter ganska bra nu, hon kommer som ett skott. Vi använder bara det ordet när vi har godis med oss, ALDRIG annars. "SITT" kan hon också bra."LIGG" från sitt går om man lockar med godis."STANNA" börjar hon lära sej. Hon är en väldigt lättlärd tjej.  Cindra är snart på gång att börja löpa tror jag, det ska luktas och kissas hela tiden. Jag hoppas hon väntar tills efter v.30, när vi ska iväg med husvagnen. Men sånt styr man ju inte över. 

Av Sabina - 8 juli 2008 15:50

Jag har hållt på flera dar och försökt få upp bilderna från valpträffen, men datorn vill inte som jag. När jag ska öppna bilden säger datorn ifrån. Jag ska flörta in mej hon Magnus, så får vi se om det kan lösa sej. Återkommer.

Av Sabina - 6 juli 2008 08:26

V.30 bär det av, nu har vi bokat campingplats! Spännande värre, det ska ju backas och hållas på när man kommer fram. Och sen ska förtältet upp och det är inte lätt. Det kommer bli en upplevelse. Men alla är ju nybörjare i början!

Av Sabina - 4 juli 2008 17:00

Det har inte blivit mycket skrivet i bloggen. Jag har fått ny praktikplats, så jag har varit lite sliten. Jag är ute i solen hela dagarna, så man är rätt mör när man kommer hem. I helgen ska jag försöka få ut bilderna från valpträffen. Allt är bra annars med alla djuren. Cymraes har fått nya skor och Mowgli har blivit verkad. Cymraes har "vuxit i" sin korta sadelgjord, äntligen.Vi har öppnat den första hösilagebalen från årets skörd (ny leverantör) Mycket fint!! Hästarna älskar det!  Idag fick jag reda på att jag får en vecka semester, så v 30 bär det av med husvagnen! Barnen är överlyckliga! Jag trodde inte jag skulle få en enda dag ledigt i sommar.
 

Presentation

Omröstning

Hur många valpar får Cindra?
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 11
 12

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards