Alla inlägg under april 2008

Av Sabina - 22 april 2008 15:33

Av Sabina - 22 april 2008 10:40

Äntligen har våren kommit på riktigt! Valparna älskar att känna gräset under tassarna. Och smaka på gräset och allt annat gott som finns.Vi tränar att ha halsband och sele på dom och det går jättebra.Jag har problem med datorn, det går inte att uppdatera hemsidan. I kväll ska Magnus på speedway, men imorgon kanske han har tid att hjälpa mej, hoppas. Så länge får jag lägga in bilder och skriva lite här.

Av Sabina - 20 april 2008 06:38

Nu börjar valparna tycka att katten (Plexus) är en lekkamrat. Plexus talar vänligt men bestämt om för dom att man ska aktas sej lite för katter.Men han tycker dom är lite kul också. Dom får hänga över ryggen och försöka brotta ner honom. Tills han tröttnar, då brottar han ner dom. Han skulle aldrig fälla ut klorna. Nej, nu tycker Cindra att det är dax för lite mat till henne.Hon får ett rått kycklingskrov till frukost :)

Av Sabina - 18 april 2008 11:24

Nu går tiden väldigt fort! Det är bara ca 2 veckor kvar att frossa i helt underbara valpar snyft. Tur att Coya stannar kvar!Jag kommer sakna dom väldigt. Det kommer bli sååå tyst.Jag tror Cindra kommer sakna dom också, hon är så väldigt mån om dom.Hon är den bästa mamman dom kunde ha fått.Idag bekantade sej Chira med Plexus, katten. Hon hängde över ryggen på honom och han tittade lite konstigt på henne, men han skulle aldrig göra dom illa. Han är en väldigt snäll katt. Jag har tagit in bilburen, så dom får vänja sej vid att sova i den om dom vill, och det vill dom, nästan jämt.  

Av Sabina - 12 april 2008 06:03

04.30 vaknade valparna och tyckte det var dax att kliva upp.Så nu sitter jag här och är hur trött som helst. Ingen ide`att lägga sej igen, jag ska till stallet och fodra hästarna alldeles strax. Sen ska Emma skjutsas till ridskolan, det är hopptävling där för stor häst. Hon är funktionär. Imorgon blir det tidigt igen, då tävlar hon själv. Jag får sova en annan gång ;) 

Av Sabina - 8 april 2008 19:00

Jag har varit lite dålig på att blogga på sistone. Det har varit ganska mycket några dagar, så jag har inte hunnit. Nu har iallafall alla valparna fått varsit hem att flytta till när dom är tillräckligt gamla. Jag är mycket nöjd med alla valpköpare! Det kommer bli tungt att skiljas från dom små, men det känns ändå bra med dom som ska ha dom.Coya blir ju kvar här, så det blir ju inte helt tomt iallafall. Valparnas absoluta favorit är Wilma! När hon kommer från skolan, kommer alla valparna och kastar sej över henne, kul att se att dom känner igen henne så väl. Vädrat är väl inte det roligaste idag, blötsnö, fy blä. Hästarna är sjuka, så jag vill att det ska vara fint väder, dom får inte vara ute i regn och rusk.Dom har fått Streptococcus zooepidemicus med snuva, hosta, svullna lymfkörtlar och dålig aptit. Dom är på bättringsvägen nu, så jag hoppas inga fler i stallet blir sjuka. Vi håller tummarna.   

Av Sabina - 1 april 2008 16:29

Nu har dom hunnit bli hela 4 veckor gamla. Dom busar, morrar och är riktigt roliga nu.Jag har avmaskat dom för andra gången. Det smakade skit tyckte dom. Cindra leker och busar med dom. Hon tycker det är kul att ha fått fyra lekkamrater.

Presentation

Omröstning

Hur många valpar får Cindra?
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 11
 12

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards