Alla inlägg under januari 2009

Av Sabina - 30 januari 2009 09:27

är alltid kul! Det blir ljusare och lite roligare än bara is och vatten :) Hundarna blir gladare på promenaderna. Igår var jag till tandläkaren och härligt, inga hål! Det är inget jag älskar precis, att gå till tandläkarn :( Idag är nog sista lugna dan på ett tag. Imorgon är det helg och då är ju alla hemma, sen nästa vecka kommer förhoppningsvis nya hästen, sen ska ju Cindra paras. Det ska åkas till Enköping också och inhandla hundmat mm mm. Puh, idag blir en slappdag, så jag orkar med nästa vecka. Liten bild på skönheten Cymraes.

Av Sabina - 28 januari 2009 14:28

Idag har jag och hundarna varit hos  Dixon och fikat och promenerat. Mycket trevligt tyckte både jag och hundarna. Cindra har löpt i 5 dagar nu, men det är för tidigt för parning. Förra gången parades hon på dag 13. Annars har det inte hänt mycket. Ikväll ska Emma hoppa Pärla på hoppträningen, så jag måste ha maten klar så vi hinner äta innan. Det blir nog nåt med köttfärssås.

Av Sabina - 27 januari 2009 14:37

Idag har jag varit på mitt förra "jobb" och tagit en fika, alltid lika trevligt. Kollade lite först när dom sågade med motorsåg. Saknar verkligen det stället!  Hundarna mår bra, Cindra har nu löpt i 4 dagar. Imorgonbitti ska vi hälsa på Dixon så hundarna får leka av sej lite. För tidigt för parning, men lite lek och bus skadar aldrig ;) Sen kanske det blir en resa in till stan, vet inte än. Ikväll ska Emma rida lillhingsten, Gasque (nåt sånt stavas det). Han är 4 år och nyss inriden, mycket söööt. Imorgon ska hon hoppa Pärlan på hoppträningen. Så även om hon inte har nån egen att rida för tillfället, så har hon fullt upp  iallafall. Igår red hon på Vilsta (hon går ju i ridklass). Wilma var på karate i sporthallen  i lördags och tittade på en killkompis som tävlade, han vann, jätteduktig. Han är med i tidningen idag. Vi får se om kanske Wilma vill börja  på karate. Dom sista dagarna har det mesta gått emot mej, men jag hoppas det vänder snart. Det är bara att tänka positivt ;) Sätter in lite gamla bilder i brist på nya :) 

Av Sabina - 24 januari 2009 15:12

Idag började Cindra löpa, det betyder förhoppningsvis valpar i vår! Spännande värre! Hon är som en klocka våran lilla Cindra, man kan med ganska stor presition räkna ut hennes löp. Ganska häftigt. Nu blir Dixon glad, när han får träffa sin Cindra snart. I onsdags var Emma och jag till Leksand med Cymraes, hon blev glad att se sina kompisar igen. Det blev en jobbig dag på ca 50mil, pust. Mobiltelefonen fick jag lämna in på lagning, den bryter alla samtal innan man hinner blinka. Väldigt frustrerande! Nu har jag en lånetelefon som håller på att driva mej till vansinne. En Nokia ioförsig (gillar dom i vanliga fall) men knapparna fungerar knappt. Jättejobbig, hoppas min är lagad snart. 10 arbetsdagar skulle det ta. Alltså 2 veckor kvar innan jag förhoppningsvis får tillbaks den. Snyft. 

Av Sabina - 20 januari 2009 07:13

Idag blir det nog ett besök på telia, där jag köpte min telefon! Nu är jag trött på att den bryter samtal mitt i, inte bara en gång utan nästan hela tiden. Urjobbigt, speciellt om det är nåt viktigt samtal. Ibland hinner man inte svara innan det bryts, frustrerande! Sen ska det väl handlas också nu när barnbidraget ramlat in. Imorgon blir det att gå upp tidigt, 10.00 har Cymraes veterinärtid i Borlänge. Vi får nog gå upp 5.00, hugaligen. Det blir att äta frukost i bilen. Sen stannar hon kvar hos sin ägare i Leksand. Hoppas vädret är på våran sida, så det inte blir för halt. 

AF

Av Sabina - 16 januari 2009 12:04

Jaha, då var det snart dax att ta sej till arbetsförmedlingen. Ska bli intressant att se vad dom hittar på för nåt till mej. Det blir väl nån meningslös kurs i brist på annat. Solen skiner iallafall från en klarblå himmel! Skönt, men en aning kallt. -12 hade vi imorse. Brrr. Igår var jag och tittade till husvagnen. Den mådde prima. Hoppas det blir vår snart, så vi får ta en sväng med den. Det ska bli underbart skönt! Längtar! Det är verkligen avkopplande att koppla för den och tuffa iväg mot nån mysig camping nånstans i Sverige (eller nåt annat land förstås om man vill).  Hela familjen älskar det. Även hundarna. Imorgon ska vi titta på två st foderponnyer, en i Örebo och en i Eskilstuna. Jag hoppas att nån av dom kan passa. Tyvärr ska Cymraes åka hem igen, pga att hon inte gillar det där med hoppning speciellt mycket. Det är bättre att hon får komma till nån som bara rider dressyr, det gillar hon bättre. Emma vill ju gärna hoppa också. Annars är ju Cymraes en UNDERBAR ponny. 

Av Sabina - 13 januari 2009 10:38

men blåsten har gett med sej lite. En promenad med hundarna var uppskattat. Nu sitter jag och väntar på fastighetsskötaren som ska skruva upp hatthyllan som är på väg ner. Skruvarna är på väg ur väggen. På fredag bär det av till arbetsförmedlingen, vi får se vad min handläggare kommer hitta på till mej. Helst av allt vill jag tillbaks där jag varit de sista 6 månaderna, men sån tur ska man väl inte ha här i livet. Jag trivdes väl för bra, det är väl det. Man ska gärna vantrivas, då är dom nöjda. 

Av Sabina - 12 januari 2009 14:04

Blåsigt, mulet och regnet hänger i luften. Kan det bli värre? Inte för humöret iallafall. Jag ska snart åka till arbetsförmedlingen och få påskrivet, så jag åtminstone får pengar i tid. Nej, inte deppa ihop nu! Hoppas inte hästarna har blåsit ur hagen ;) Hundarna fick en halvlång promenad i morse iallafall. Vi gick i skogen där det var lite torrare. Jag fick tvätta deras täcken ändå, hur skitiga som helst. Undrar hur hästarnas täcken ser ut?? Cymraes gillar ju att rulla sej. Men hagen är ju mest gjord av sand, så det blir nog inte som i gamla stallet, gyttjebad. Vi trivs sååå himla bra i nya stallet! Hästarna trivs också superbra. 

Presentation

Omröstning

Hur många valpar får Cindra?
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 11
 12

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards