Alla inlägg under maj 2009

Av Sabina - 27 maj 2009 21:06

Idag fick man hålla i hatten :-) Det blåste som bara den och Hickan såg ut som en fjording, helt gul av pollen. Idag fick jag besök i stallet av mina underbara fd jobbarkompisar, mycket trevligt! Magnus & Wilma är iväg på speedway och Emma och jag var till Solliden och kollade på Koppan-träningen. Nu väntar sängen, efter en lång blåsig dag. God Natt!

Av Sabina - 25 maj 2009 11:12

Igår var Emma i Ärla och hoppade Hickan. Det gick superbra och dom hoppade 1 meter utan problem. Sätter in några bilder :-) Idag var jag till veterinären med Coya och Ballerina för vaccination. Sen fick Ballerina en B-vitamispruta så hon förhoppningsvis fäller av all päls, det går lite trögt. Sen recept på avmaskningsmedel. 

Av Sabina - 23 maj 2009 10:39

Snart ska jag iväg och besikta pappas släp. Håll tummarna för att det går igenom! Emma är med Farid till Näsbyholm på nån hingstvisning. Wilma är på Sollerön med mormor & morfar. Äntligen har jag hittat en fin hane till cindra! Lägger in lite bilder på honom här, men dom finns även på hemsidan under "planerat". Han heter Leonberget`z Oscaria Sheridan och är chokladfärgad/brun/vit. Jag träffade honom även i Kolbäck och blev helförälskad i honom, en helmysig kille. Lägger ut lite blandade bilder på barnen när dom är i Ärla och hoppar. Wilma har blivit supertuff! Hon är ute och galopperar med Ballerina och hoppar 50 cm, så nu ska vi snart anmäla henne till nån hopptävling. Och så lite bilder på Oscar :-)

Av Sabina - 20 maj 2009 14:05

Jag och Coya är superladdade inför imorgon, det ska bli superkul att träffa alla gårdshundarna! Cindra får följa med hon också, men hon ska inte ställas. Nu ska vi snart till stallet, sen ska det badas och bli fina till morgondagen.

Av Sabina - 11 maj 2009 10:10

Igår var Wilma, Emma, jag, Cindra & Coya på gårdshundsträff i Strängnäs. Det var Lennarts husse och matte som fixat platsen. Först gick vi in sväng i skogen och hamnade på en av tre fotbollsplaner, där vi körde lite trick med hundarna. Sen var det fikasom vanligt.Det var 10st hunda, tror det var 5 hanar och 5 tikar. På hemvägen gick vi förbi Eskils källa, där hundarna kunde dricka färskt vatten.Sen åkte vi till Ärla med hästarna. Wilma var jätteduktig och hoppade 50cm, Ballerina är verkligen en pärla. Hickory gick också mycket bra. Dom hoppaden väl 80cm tror jag. Bilder kommer på hästarna när Emma laddat ut dom från sin kamera. Idag har det inte hänt så mycket än, mer än att jag har varit i stallet och släppt ut hästarna och mockat mm. Sen en promenad med hundarna innan jag fastnade här. Nu ska jag försöka slita mej för att ta tag i disken :§

Av Sabina - 4 maj 2009 18:51

Våra kompisar var här igår med sin gårdshund Electra, tack för dom goda frallorna! Hundarna trivs mycket bra tillsammans. Electra och Coya for runt och lekte mest hela tiden. Sen åkte vi till ridhuset med Hickory, hon skötte sej exemplariskt. I lördags var vi där med Ballerina. Wilma hoppade en hel bana på ca 35cm i galopp (utan ett enda avbrott).  Igår red hon ut själv en liten runda och galopperade, hon var supernöjd när hon kom tillbaks. Hon har blivit en riktig tuffing. Sätter in lite blandade bilder jag har tagit i helgen.

Av Sabina - 1 maj 2009 19:35

Igår var vi till Ärlas valborgsmässofirande. Det är alltid lika trevligt ordnat, med korv, hamburgare, fiskedamm, sockervadd, sång, brasa, fyrverkerier mm mm. Mycket folk var det som vanligt. Lite kallt, men stod man vid brasan var det skönt. Idag var vi funktionärer på dressyrtävlingen i Vilsta. Sen hamnade vi i Strängnäs efter att ha lämnat tillbaka en sadel vi lånat för utprovning till Hickory. Där var det 1 maj firande och massor med folk på stan. Vi köpte varsinn mjukglass med strössel och satt i solen och njöt. 

Presentation

Omröstning

Hur många valpar får Cindra?
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 11
 12

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards