Alla inlägg under maj 2008

Av Sabina - 29 maj 2008 19:53

Vilket härligt högsommarväder!!Cymraes och Mowgli tycker det är lite väl varmt, speciellt Mowgli, som inte fällt av vinterpälsen helt. Emma håller på att sätta igång dom, men när det är så här varmt (ca 25 grader) får man ta det lite lugnt. Cindra och Coya njuter av det här vädret, dom älskar värme.I stallet busar dom hela dagarna med två parsson russelterriers. Alfred och Goodie. Goodie är född en dag efter Coya. Har lyckats få "låna" datorn och fått in lite bilder.Imorgon är sista dan på den första veckan på mitt nya "jobb". Lite sliten, men det är nog bara ovanan.  

Av Sabina - 29 maj 2008 07:15

Coya växer så det knakar. Långa ståtliga ben får hon :)Hon är sååå sööt och blir bara sötare och sötare. Vi (hundarna och jag) har börjat jobba i ett försäljningsstall och Coya har fått en jämnårig valp att leka med om dagarna. Bilder kommer när jag hinner lägga in dom i datorn.  

Av Sabina - 23 maj 2008 15:50

Var bara tvungen att lägga ut den här härliga bilden!Det är Cymraes som njuter av det fina vädret. 

Av Sabina - 23 maj 2008 14:56

Äntligen, jag menar ÄNTLIGEN är hästarna smittfria!! Stallet öppnas nästa helg, alltså 31/5-1/6.
Har aldrig varit med om maken till långdragen förkylning! Båda har fått medicin för  hostan dom fick på köpet. Mowgli verkar ha slutat hosta, men Cymraes fick vi byta medicin till igår och har inte hört henne hosta på hela dan idag, HOPPAS den gett med sej.    Sen har jag har fått praktik/lärlingsplats i ett stall, känns som om turen kanske kommer till oss ett tag nu, skulle ju inte skada.  

Av Sabina - 18 maj 2008 22:04

Idag var vi hos Chippe, Coyas pappa och hälsade på. Det var jättetrevligt och tack för en utsökt paj! Hundarna busade nästan hela tiden. Dom trivs verkligen ihop! 

Av Sabina - 14 maj 2008 15:01

Veterinären var hos hästarna igår kväll vid 21-tiden. Inget akut! Bara en koll på förkylningen som är hur envis som helst. Men nu verkar dom  friska, förutom en envis hosta, speciellt på Mowgli. Men det var tydligen efterdyningar från förkylningen. Lungorna lät bra och det är skönt! Lite medicin för hostan, så ska dom nog snart var helt bra. Det har varit mycket tid för pyssel dom här månaderna som dom varit sjuka. Hoppas vi slipper sjukdomar hädanefter, tycker att vi har fått våran dos av det.


Hundarna mår bra iallafall. Coya tränar på att bli rumsren, går lite upp och ner, men hon är ju bara 10 veckor. Jag har anmält Wilma och Coya till valpkurs. Hoppas dom får ihop minst 4 st, annars blir det ingen och då får vi leta efter en annan. 


Ikväll kommer ett par kompisar med deras parson russelvalp som är född samma dag som Coya. Det ska bli roligt att se om dom gillar varandra. 

Av Sabina - 12 maj 2008 10:09

Chira, den lilla godingen har det bra och trivs i Kiruna! Visst är hon charmig!På bilden ca 9v.Hästarna verkar peppar peppar vara nästan bra. Mowgli är tack och lov mycket piggare. Hoppas det håller i sej, så Emma kan börja rida igen. Här blåser det jättemycket idag, men solen skiner. 

Av Sabina - 11 maj 2008 13:21

Äntligen har vi fått nya datorn, man anar inte vad man saknar den när man inte har nån.Nu ska jag äntligen uppdatera hemsidan. Igår tvättade och Virkonade vi Cymraes och Mowglis boxar, med förhoppning att dom sista små äckliga bakterierna ska ge upp.  Jag gick lös med Virkonet lite här och var, har fått bacillskräck tror jag.Cymraes är nästan helt bra, bara lite rinnsnuva och aningen svullen bakom ganacherna. Mowgli vet jag inte riktigt hur det är fatt. I förrgår em hade han 38 i temp, igår em 38,3 och imorse 37,4. Lite svullen över ögonen och på sidorna om nosryggen. Sen har han satt ny päls, ser ut som vinterpäls. Jag är rädd att han har fått nån äcklig följdsjukdom. Ska prata med min veterinär imorgon och se vad han tror. Han har ju haft/har erlichios, så jag tror han är som en svamp, suger åt sej allt skit. Gräset har vuxit upp i hagarna och dom stormtrivs. Flugorna har hittat hit och det är 25 grader varmt, SOMMAR.  Hundarna älskar också värmen, det är ju gårdshundar! Vi skulle ha hälsat på pappa Chippe idag, men fick ställa in det. Sätter inte in hundarna i en bil och åker ca 7 mil om jag inte måste. Hoppas vi kommer iväg nästa helg, antar att värmen inte tänker hålla i sej. Wilma har slagit i lilltån, så det blir nog en resa till VC imorgon, tror det kan vara en spricka.  Emma är till Virsbo och hejar på sin lagkompis när hon tävlar hoppning på sin ponny.   

Presentation

Omröstning

Hur många valpar får Cindra?
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 11
 12

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards