Alla inlägg under februari 2008

Av Sabina - 11 februari 2008 13:06

Nu har Cindra gått 6 veckor.Idag tog vi en promenad i solen, det gillar Cindra. På förmiddan var vi till Posten, Biderman och Statoil. Sitter och väntar på att hovslagarn ska ringa, då måste jag åka till stallet.Mowgli ska få skor med broddar, ifall det  mot förmodan  skulle komma snö;)Sen måste jag hämta E vid ridklubben, mycket idag och så har våran ena bil  pajat, så jag blir bil-lös ett tag framöver.  Det är bara att ta fram cykeln och hoppas på fortsatt fint väder :) Har för mej  att det var pyspunka på cykeln när jag ställde in den i höstas.     

Av Sabina - 9 februari 2008 13:00

Nu har jag lyckats få till lite bilder på Cindra och hennes mage. Nu börjar det verkligen synas på henne att hon är dräktig! Hungrig är hon också, mest på pizza förstås. Försöker sno pizzan på bordet. Jag är sååå nyfiken på innehållet i magen! Väntar nu med spänning på, att man ska få känna valparna röra på sej. Hoppas Chippe kan komma och hälsa på, så han får se hennes fina mage.Valparna ska heta nåt på C, så namnförslag är alltid välkomna :)Nu ska jag och E åka till stallet, så hon får rida sina hästar. Sen ska jag skjutsa henne på funktionärsfest på ridklubben. Sen ska jag  lägga mej med en godispåse i soffan. 

Av Sabina - 8 februari 2008 09:07

Nu börjar Cindra bli rätt tjock om magen.  Hon är pigg och glad, var med mej till stallet i morse och släppte ut hästarna. Igår var en av valpköparna här och hälsade på Cindra. Både jag och Cindra tycker väldigt bra om henne, kommer kännas väldigt tryggt och bra att lämna en av dom små till henne. Cindra fick ben och hundgodis, det GILLADE hon.Ska försöka få till några bilder på magen. 

Av Sabina - 4 februari 2008 10:54

Nu börjar det synas på magen! Hon mår inte illa längre. Spenarna är stora och rosa. Hon sover mycket, men är jättepigg och glad när hon är vaken. Verkar trivas med sitt tillstånd! 

Av Sabina - 1 februari 2008 20:16

Idag var vi på Strömsholm och ultraljudade Cindras mage. Det var valpar därinne!!! Han räknade till 4, men han sa att det är svårt att säga bestämt hur många det är. Han trodde mellan 3 och 6st. Valparna mådde bra och det såg bra ut. Man hörde hjärtslagen, häftigt!  Cindra fick mycket beröm för att hon var så duktig och låg blick stilla på ultraljudsbordet. 

Presentation

Omröstning

Hur många valpar får Cindra?
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 11
 12

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards