Direktlänk till inlägg 26 februari 2008

37 grader

Av Sabina - 26 februari 2008 09:46

Imorse hade Cindra 37,0 gr i temp. Kräktes upp all maten hon fick på morgonen. 1 tim senare hade tempen ökat till 37,3. Började precis regna ute, trist. Men det har iallfall slutat blåsa, det är ju bra iallafall. E har ramlat av hästen två dagar i rad och har ont i magen och ryggen under rebenen på vänster sida, ska gå till skolsystern idag. Paus!  Nu har jag pratat med E och skolsystern sa att det var en blödning i muskeln och om det blev värre skulle vi åka till doktorn. Nu är jag lite lugnare. Nu har nog däcket på cykeln gjort sitt, slangen sticker ut från ett hål mitt på däcket :( Undrar om eltejp kan funka? Har ju ingen bil, så jag kan ju inte åka och köpa ett nytt. Hoppas dom kan laga bilen nån dag i veckan! Nu ska jag se om Cindra vill ha lite mat. Den fuxfärgade ponnyn på bilden är Cymraes, en welsh av cobtyp som E har på foder. En väldigt trevlig och söt ponny. Den lilla skimmeln heter Mowgli och är E`s egna ponny, en welsh mountain som är väldigt söt och kan vara väldigt busig. 

 
 
Sofi

Sofi

26 februari 2008 10:22

Stackars E, vad ont hon måste ha, hoppas hon blir bättre snart.
Tror inte eltejp funkar på däcket, du får bjuda hem dina föräldrar på fika och samtidigt be dom köpa med ett nytt däck.

Cindra ser så kul ut när hon ligger ner, JÄTTE kropp och pyttelitet huvud.

http://hemgardens.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina - 27 januari 2013 09:34


Skönt med lite mildare väder    Tyvärr ingen sol, men man slipper frysa ihjäl om fingrarna när man mockar och  vattnet fryser inte i stallet. Barbie hade nog vårkänslor igår, för det var rodeo och galopp hela dan i hagen. Idag hade han nog t...

Av Sabina - 15 januari 2013 10:28


Vintern är väl inte slut än, så man får väl stå ut med att det kommer en massa snö..........Just nu vräker det ner. Det har tydligen skett en seriekrock vid Folkesta med 10 bilar inblandade. Sätter in en bild på Cindra på julafton. Hon hoppas på...

Av Sabina - 14 januari 2013 13:11

Nu har det gått nästan ett år sen Don Boneco "Barbie" kom till oss. Eller till Emma (min dotter) som köpte honom från Portugal. Men han känns som en i familjen    Just nu är Emma i Skåne på praktik, så jag är hästvakt åt Barbie    Han är väldigt pi...

Av Sabina - 25 mars 2012 09:01

Nu var det länge sen sist! Min dotter har hunnit köpa en 4-årig Lusitano-hingst från Portugal   Han heter Don Boneco, men kallas för Barbie.     Idag skiner solen för fullt och det är våffeldagen! Vi ska till mina föräldrar och äta våffl...

Av Sabina - 12 december 2011 08:11

Nu har våran älskade Mowgli flyttat till en liten tjej i Göteborg. Vi saknar honom otroligt mycket, men jag vet att han har det bra. Vi kommer åka och hälsa på honom i sommar.   Cindra är på väg ur sitt löp och nu väntar jag på att dom andra ...

Presentation

Omröstning

Hur många valpar får Cindra?
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 11
 12

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards